Başarılı ve ahlaklı nesil için nasıl bir eğitim?
Alıntı YazılarDoç. Dr. Cihat Yaşaroğlu, eğitim ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Yaşaroğlu, öğrencilere 'maddi yük'ün yanında 'manevi yük'ün de yüklenmesi gerektiğini ifade ederken aklın rehberliğinde insani değerlerin de aşılanması, insana güç vereceğini söyledi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eğitim reformu sinyalinin ardından eğitimciler sorunlara 'çözüm ışığı' tutmaya devam ediyor.
Doç. Dr. Cihat Yaşaroğlu, eğitim ile ilgili sorunları yeniakit.com.tr'ye değerlendirdi.
"Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çok sayıda değerlendirme yapılabilir. Günümüz problemlerinin önemli bir kısmının da eğitim sisteminde daha çok akademik başarıya odaklanmamızdan kaynaklandığı söylenebilir" ifadelerinde bulunan Cihat Yaşaroğlu, "Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çok sayıda değerlendirme yapılabilir. Günümüz problemlerinin önemli bir kısmının da eğitim sisteminde daha çok akademik başarıya odaklanmamızdan kaynaklandığı söylenebilir. Sistem içinde arz talep dengesinden yola çıkılacak olursa, sistemin akademik başarıya odaklanmasının, velilerimiz başta olmak üzere genel bir talep sonucu olduğunu görmekteyiz. Sadece akademik başarıya odaklanmak, akademik başarı dışındaki diğer kazanımların da tali görülmesine yol açmaktadır. Sadece akademik başarıya odaklanan bir aile, bir toplum, bir sistem eğitimle kazandırılması gereken pek çok olumlu kişilik özelliklerinin de göz ardı edilmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu haliyle yetiştireceğimiz nesil de akademik başarıyı esas alan, bu talebe yetişmek için elinden gelen çabayı göstermeye çalışan bir nesil olacaktır. Başarılı olunursa ne ala! Ancak istenen başarıyı elde edemeyenler de haliyle “bu yarıştan” geri kalacak veya çekilerek “başarısızlığı” çaresizce öğreneceklerdir." dedi.
"Aklın rehberliği kadar insani değerler de insana güç verir"
"Ancak eğitim sistemi sadece akademik başarıya odaklanmamalıdır." diyen Yaşaroğlu, "Hangi bakış açısıyla insana tanımlarsanız tanımlayın, eğitim vasıtasıyla insanda olumlu özellikler kazandırmalıyız. İçinden geçtiğimiz ve tarih boyunca da şahit olduğumuz buhranlı dönemlerde, aklın rehberliği kadar insana ait ve insani olan sabır, saygı, sevgi, hoşgörü, metanet gibi değerler de insana dayanma gücü vermiş ve hayata bakış açısının müspet manada gelişmesine yardımcı olmuştur." ifadelerinde bulundu.
"Öğrenciler 'maddi yükle' beraber 'manevi yük'le de yüklenmeli"
Öğretmenlerin motivasyonlarının sağlanması ve öğrencilerin manevi yükle de yüklenmesi gerektiğini söyleyen Yaşaroğlu şunları kaydetti:
"Mevcut haliyle eğitim sistemimiz “değerler eğitimi” ile bu dengeyi sağlamaya amaçlamaktadır. Ancak değerler eğitiminin planlanması ve bu yönde irade gösterilmesinin güzelliğinin yanında, uygulayıcılar olan öğretmenlerimizin de motivasyonlarının sağlanması da büyük önem arz etmektedir. Sahada veri toplarken en çok karşılaştığımız serzenişlerin başında maalesef değerler eğitimi ile ilgili bürokratik işlemlerin çokluğu gibi, öğretmeni fazlasıyla meşgul eden işlemlerin olduğu öğretmenler tarafından ifade edilmektedir. Bu da öğretmenlerin değerler eğitiminde motivasyonunu kıran unsurlar olarak karşımıza çıkıyor. Bu açıdan değerlendirildiğinde, kağıt üzerinde güzel tasarlanmış değerler eğitiminin sahada da canlandırılması adına adımlar atılmalıdır. Bu sayede yetiştirmekle sorumlu olduğumuz talebelerimizin sayın Cumhurbaşkanımızın da belirttiği gibi “maddi yükle” beraber “manevi yükle” de yüklemiş oluruz. Hem başarılı hem de değerlerine bağlı nesiller yetiştirmiş oluruz. Sorumluluk değerine sahip olan bir birey zaten sorumluluk gereği “başarıyı” da yakalayacaktır."
Diyanet Duyurular Sayfamız için TIKLAYINIZ
Diyanetliler Platformu Grup sayfamıza katılmak için >>> TIKLAYINIZ
Dini Haberler Grup sayfamıza katılmak için >>> TIKLAYINIZ
İlginizi Çekebilir
Gazze kalpleri Kur’ân’a, İslâm’a açıyor ve kazanıyor…
Abdullah Yıldız, Gazze sayesinde Müslüman olanların ihtida hikayelerine göz atıyor.
Bir garib-ârif ölmüş diyeler..
Sözleri, güldürmüyor, düşündürüyordu ve herkes de ciddiyetle dinliyor ve hatibin, dile getirdiği ızdırablı, sosyal dertler, yüzüne de yansıyor ve cümleleri dudaklarına âdeta, yüreğinden yoğrulmuş olarak sâdır oluyordu.
Toplum kendisine 'Güzel ahlakı' öğretecek insanlar arıyor...
Yaşar Değirmenci, Müslümanların iyi örnekler olarak toplumun önüne çıkması gerektiğini ve insanlara öncülük etmesi gerektiğini ifade ediyor.
Kemalistlerin toplum üzerindeki baskısı giderek artıyor...
Ali Osman Aydın, 29 Ekim-10 Kasım gibi tarihler dolayısıyla Kemalistlerin toplumdan öç alırcasına hareket ettiklerine dikkat çekiyor.
Değerler eğitimi müfredata girmeli!
Ali Erkan Kavaklı, İslam düşmanları karşı çıksa da dünyadan örneklerle eğitimde değerler ve din öğreniminin zorunluluğuna işaret ediyor.
Şikâyet ettiğiniz yaşam, belki de başkasının hayalidir!
Beyzanur Yılmaz modern insanın niçin bu kadar çok derdi olduğu sorusu etrafında düşüncelerini dile getiriyor.